Τρίτη 6 Μαρτίου 2018



ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: Ποια είναι η έννοια του όρου μουσικοκινητική αγωγή, επίσημα γνωστός από τις αρχές του 20ου αιώνα; Με τον όρο μουσικοκινητική αγωγή αναφερόμαστε στο συνδυασμό της μουσικής και της κίνησης με την αγωγή. Πρόκειται για μία ολοκληρωμένη αγωγή, που απευθύνεται σε παιδιά όλων των ηλικιών, με στόχο να καλλιεργήσουν τις σωματικές, πνευματικές και ψυχικές τους ανάγκες.
Ο Carl Orff συνδυάζει το λόγο με τη μουσική και την κίνηση, το τραγούδι με τον αυτοσχεδιασμό και τη χρήση μουσικών οργάνων. Το πιο σημαντικό είναι ότι στη μουσικοκινητική αγωγή η διδασκαλία γίνεται μέσα από το παιχνίδι και τη βιωματική εμπειρία σε μία διαρκή εναλλαγή ήχων, κινήσεων, χρωμάτων και αισθήσεων! Είναι μια καλλιτεχνική δραστηριότητα που βοηθά τα παιδιά να ξεδιπλώσουν τα ταλέντα τους με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο! Ιδιαίτερα η Μουσικοκινητική στα παιδιά με αναπηρία είναι σημαντική:


  •  Στην εκτόνωση των παιδιών μέσω της κίνησης και του τραγουδιού, στο συντονισμό των κινήσεων και την ανάπτυξη της λεπτής και της αδρής κινητικότητας των παιδιών
  •  Στην ανάπτυξη της επικοινωνίας με την ομάδα, μέσω του παιχνιδιού αλλά και της μουσικής που δημιουργεί ένα ασφαλές πλαίσιο και χαλαρώνει το νευρικό σύστημα
  •  Στην επικοινωνία των μαθητών με τους δασκάλους τους. Η ενεργή συμμετοχή των δασκάλων στη μουσικοκινητική αγωγή είναι καθοριστική, καθώς αυτοί δίδουν το παράδειγμα προς μίμηση. Έχουν την ευκαιρία να χτίσουν τη σχέση τους με τα παιδιά μέσα στα πλαίσια του παιχνιδιού, γιατί βγαίνουν από το ρόλο του «δασκάλου» και γίνονται ισότιμοι συν-παίκτες στον κύκλο.

Από τις 22 Ιανουαρίου 2018 το εν λόγω πρόγραμμα προσφέρεται εθελοντικά σε μαθήτριες και μαθητές του σχολείου μας από την κα Μητσακάκη Πηνελόπη. Η κα Μητσακάκη Πηνελόπη έχει σπουδάσει Αρχιτεκτονική, Σκηνογραφία, Μουσικοκινητική (C. Orff, Σχολή Μωραΐτη) και γιόγκα για παιδιά (Κέντρο Νέο, Βασιλεία Κουλίδου). Έχει κάνει σεμινάρια σχετικά με την παιδαγωγική του Rudolf Steiner - σχολεία Waldorf. Από το 2003, παίζει με παιδιά από 0-18 χρονών, μαθαίνοντάς τους Ζωγραφική και Χειροτεχνίες, Μουσικοκινητική και Ομαδικά παιχνίδια.
Έχει, επίσης, παρακολουθήσει πολλά σεμινάρια Ενεργειακής θεραπείας. Έχει εργαστεί σε παιδικούς σταθμούς, σε χώρους δημιουργικής απασχόλησης, εκδηλώσεις, φεστιβάλ και κατασκηνώσεις. Εργάζεται και ως performer και κουκλοπαίχτρια, παρουσιάζοντας παιδικές παραστάσεις με θέματα κυρίως περιβαλλοντικά και σχετικά με τα συναισθήματα και τη  μη βίαιη επικοινωνία (Μουσικές Παραμυθο-Ιστορίες). 



















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου